...hogy az új Zebra ZT200 egyszerre támogatja a ZPL és EPL nyelveket?

tudjon meg többet...

Mobil tárgyi eszköz leltár

BCS Inventory 2.0

Tárgyi eszköz és készlet leltár mobil adatgyűjtővel

A leltározás minden vállalat számára kötelező és gyakorta elvégzendő feladat. A hagyományos, papír alapú raktárnyilvántartással azonban sok értékes idő vesztegethető el, mivel leltári nyomtatványok kitöltése sokszor bonyolult és hosszadalmas, ráadásul sok hibalehetőséget rejt magában.

Szeretné gyorsan és hibamentesen elvégezni a tárgyi eszközei leltározását?

A megoldás kulcsa a BCS Inventory rendszer!

A BCS Inventory elektronikus leltározási rendszer mobil adatgyűjtőkkel (PDA) segíti a gyors, precíz, elektronikus adattároláson és vonalkód azonosításon alapuló leltárkészítést. Az így összeállított leltár kevesebb dolgozó bevonásával és sokkal hatékonyabban készül el, mintha hagyományos módon végeznék. A BCS Inventory rendszer használata számtalan előnnyel jár, főként a nagyszámú tárgyi eszközzel rendelkező közép- és nagyvállalatok számára.

BCS Inventory

Miért érdemes a BCS Inventory rendszert bevezetni?

  • GYORSASÁG – A mobil számítógépes munkavégzés felgyorsítja a munkafolyamatot, így a leltározást végző munkatársak jóval rövidebb ideig esnek ki napi teendőikből.

  • PONTOSSÁG – A vonalkódos azonosítás és az elektronikus adatrögzítés jelentősen csökkenti a hibák számát. Emellett lehetőség van az eszközök fényképes rögzítésére is, így sokkal könnyebb dokumentálni a tapasztalt hiányosságokat, például a sérült, vagy a meghibásodott tárgyi eszközöket.

  • KÖLTSÉGCSÖKKENTÉS – A pontos munkavégzés és a ráfordított munkaórák csökkenése akár jelentős anyagi megtakarítást is eredményezhet.

  • KÖNNYŰ KEZELHETŐSÉG – A BCS Inventory rendszer használata nem igényel különösebb szaktudást, hiszen a mobil eszköz és a magyar nyelvű szoftver alkalmazása is könnyedén megtanulható, alapos számítástechnikai ismeretek nélkül is.

  • ELLENŐRIZHETŐSÉG – A rendszer csökkenti a visszaélések számát, hiszen az eszközöket a helyszínen, a valóságban is ellenőrizni kell a vonalkód leolvasásával, így nem lehet előre kitölteni a leltáríveket. Továbbá az egyes vagyontárgyak egyértelműen felelőshöz rendelhetők.

  • KOMPATIBILITÁS – A BCS Inventory képes fogadni a legelterjedtebb fájlformátumokat (MS Excel, MS Access, DBF, MS SQL, Oracle vagy szöveges), így a már meglévő leltáradatok könnyen importálhatók az új adatbázisba, a leltáreredmény pedig összehasonlítható az ERP vállalatirányítási rendszer könyvelési adataival.

  • ÚJ TECHNOLÓGIÁK – A BCS Inventory lehetővé teszi a már használatban lévő leltár rendszerünk továbbfejlesztését, pl. olyan innovatív megoldások bevezetésével, mint az RFID technológia (rádiófrekvenciás azonosítás).

BCS Inventory

A leltározás folyamata a BCS Inventory rendszerrel

  1. Előkészítés
    A cég meglévő analitikus nyilvántartásából a tárgyi eszközök adatait áttöltjük a BCS Inventory rendszer asztali számítógépén (PC-n) futó programjába, majd meghatározzuk a munka ütemezését, a leltározandó eszközök és helyszínek körét és a felelősöket.
  2. Feladat áttöltése mobil eszközre
    Az adatokat az asztali számítógépről egyszerűen áttöltjük a mobil adatgyűjtőkre.
  3. Leltározás
    A leltározás helyszínének azonosítása után az adott helyiségben található termékek kódjait egyenként rögzítjük a vonalkód olvasó segítségével. Sérült vagy hiányos tétel esetén fényképeket is készíthetünk, illetve megjegyzéseket is fűzhetünk hozzá. A mobil eszköz jelzi, hogy mely termékeket kell az adott helyen megtalálni, és rögzíteni .
  4. Adatok visszatöltése
    A helyszíni munka végeztével az leltározás során összegyűjtött adatokat, információkat egyszerűen átmásoljuk az asztali számítógépre.
  5. Kiértékelés
    Elkészítjük és kinyomtatjuk a szükséges jelentéseket és bizonylatokat (helység leltárfelvételi ívek, leltár felvételi jegyzőkönyv, hiány-többlet jegyzőkönyv, felelősökhöz tartozó eszközök listája, leltárösszesítő)

A BCS Inventory fő funkciói

  • Kis és nagy értékű tárgyi eszközök mennyiségi és minőségi adatainak felvitele
  • Árukészletek leltározása
  • A leltározási ütemterv elkészítése
  • Vonalkód olvasás vagy kézi kódbevitel
  • A leltározott eszközök azonosítási adatainak gyors, kényelmes rögzítése (például: leltári szám, típus, méret, minőség, mennyiség, mennyiségi egység)
  • Leltárösszesítő nyomtatása, egyedi jelentések és kimutatások készítése
  • Az előírt számviteli bizonylatok kezelése és nyomtatása
  • Eltérések és hibák leltár felelősökhöz rendelése
  • Fénykép hozzárendelése akár valamennyi leltári tételhez

További lehetőségek a rendszerben

  • Vagyontárgyak beszállítóinak külön nyilvántartása
  • Vagyontárgyak kategorizálása (például: bútorok, telefonok, számítógépek).
  • Konfigurációkezelés: a logikailag egymáshoz tartozó, de könyvelési szempontból külön nyilvántartott tételek egymáshoz rendelése, pl. ugyanahhoz a számítógéphez tartozó hardverek és szoftverek esetében
  • RFID azonosítási lehetőség.
  • Vonalkódos és RFID azonosító címkék nyomtatásának lehetősége.

 

Akinél már bevált...

A BCS egyik nagykereskedelemmel foglakozó partnercége 10 főt foglalkoztat és éves árbevételük mintegy kétmilliárd forintra tehető. A leltározás miatt régen három napra kellett bezárniuk és 8 dolgozóra volt szükségük a munka elvégzéséhez. 2010-ben bevezették a BCS Inventory-t. Ma már a leltározás csak két napot vesz igénybe, és feleannyi alkalmazott bevonásával történik, mint azelőtt. A leltár mégis pontosabb és könnyebben áttekinthető lett.

Válassza Ön is a biztos, gyors megoldást a leltározásra és készletnyilvántartásra!

A BCS Inventory rendszert szállító BCS Hungary és az IBCS Csoport közel két évtizedes tapasztalatot és hosszú távú, stabil partnerkapcsolatot kínál. Folyamatosan fejlesztett rendszerünk a nemzetközi és hazai ügyfeleknél már több helyen is bizonyított.

BCS Inventory 2.0 Magyar Adatlap.pdf


Kapcsolatfelvétel a tárgyi eszköz alkalmazással kapcsolatban

Nyomtatás Egy oldalt vissza Ugrás a lap tetejére
TCO számítások Kapcsolatfelvétel
Elfelejtett jelszó